tirsdag 31. mars 2009

Mitt møte med tidsklemma...

Med tanke på at det er i pinelig kort tid igjen til min masteroppgave skal innleveres har det den siste tiden dukket opp ting som for meg er feil, feil, FEIL. Og siden det er nøyaktig 44 dager med arbeid igjen til oppgaven skal være ferdig vil jeg herved nekte følgende ting å dukke opp:

- Sviende utslett i ansiktet. Jeg har i prinsippet ikke tid til å gå til legen, og når jeg da gjør nettopp dette er det FEIL at:

- Lege ser på meg i 5 minutter før han verken bekrefter eller avkrefter noe som helt og skriver ut en resept på en eller annen salve. Der kastet jeg bort viktige timer med venting! Kunne vi ikke tatt dette pr. telefon kjære lege? Jeg vet jeg har helvetesild.


- Nydelig vårvær med sol. Proporsjonalt som fristelsen for å gå seg en tur i finværet øker, minker motivasjonen for å sitte inne med oppgaven.


- Folk som skryter om at utepilssesongen har startet. Ja jeg er klar over det faktum, men jeg har ikke tid til å drikke utepils midt i uka!


- Påsken! Igjen vil jeg trekke fram mangelen på tid. Jeg avlyser herved årets påske.


- Ønsket om å gå på fest. Ok, det er ikke til å stikke under en stol at jeg kommer til å gå på fest selv om jeg har mangel på tid. Men tenk hvor mye tid man hadde spart på å holde seg hjemme. Ingen fest + ingen dagen derpå = omtrentlig 2 dager spart, ergo to dager mer til å skrive.


VoiVoi som jeg gleder meg til 15.mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar